Skip to main content

Centrul EUROPE DIRECT Oradea organizează o dezbatere publică pe tema dezinformării

În data de 27 martie. începând cu ora 16:30 vă așteptăm la centrul nostru pentru a deschide seria de dezbateri din acest an, alături de partenerii noștri de la Oradea Debate Society. Dezbaterea va aduce în atenția rolul presei în protejarea democrației din Uniunea Europeană..

Vom avea parte de o după-masă plină de argumente fascinante și discursuri impresionante susținute de tinerii din cadrul Oradea Debate Society. Mai exact, moțiunea pe care o vor pune în joc moțiunea: „ Libertatea presei ar trebui restricționată îm vederea limitării dezinformării”.

Familiaritatea cu acest subiect este de o importanță deosebită în contextul războiului purtat de Rusia împotriva Ucrainei. Narativele înșelătoare și știrile false care sunt propagate de surse ce sprijină Moscova sunt de natură să afecteze starea democrației în Europea și în lume.

În acest context, ne este de mare folos să discutăm inclusiv despre unele subiecte sensibile, cum ar fi potențialul presei de a alimenta dezinformarea, în dauna informării corecte.

Dezbaterea va avea loc la sediul EUROPE DIRECT Oradea, de la etajul 2 al Crișul Shopping Center.
Cei interesați se pot înscrie completând formularul de mai jos:

http://bit.ly/3gdH9CX

Articole similare

Combaterea dezinformării: Reprezentanța Comisiei Europene în România organizează cu sprijinul influencerilor campania „Is this trUE?”

 În eforturile de a combate fenomenul dezinformării, Reprezentanța Comisiei Europene în România desfășoară campania „Is this trUE?” cu ajutorul unor influenceri cunoscuți. Scopul campaniei este de a crește gradul de conștientizare al cetățenilor cu privire la dezinformare, având în vedere anul electoral 2024 și contextul internațional marcat de războiul Rusiei împotriva Ucrainei. 

Intră în vigoare noi norme privind publicitatea cu caracter politic

Astăzi, 9 aprilie, intră în vigoare noi norme europene care stabilesc standarde comune pe piața internă în ceea ce privește transparența și vizarea unui public-țintă în publicitatea politică.

Comisia lansează apelul la candidaturi pentru Observatorul lanțului agroalimentar al UE

 Crearea acestui observator, care va analiza costurile de producție, marjele și practicile comerciale, a fost anunțată la jumătatea lunii martie ca fiind una dintre măsurile de consolidare a poziției fermierilor în cadrul lanțului de aprovizionare cu alimente și de întărire a încrederii între toți actorii de-a lungul acestui lanț.