Skip to main content

Comisia Europeană dă startul competiției Euro Quiz!


Ediția din 2022 a concursului Euro Quiz este organizată de Reprezentanța Comisiei Europene în România, în parteneriat cu Ministerul Educației, și va lua forma unui concurs național. Tot de anul acesta, concursul se adresează întregului ciclu gimnazial, și nu doar elevilor din clasele a V-a și a VI-a.

Înscrierile au loc în perioada 14 – 29 aprilie 2022, urmând ca etapa județeană a competiției să se desfășoare în data de 9 mai 2022, iar etapa națională, pe 3 iunie 2022.

„Euro Quiz  este un concurs de cunoștințe generale, este o competiție prin care elevii de gimnaziu își verifică informațiile acumulate în anii de studiu, abilitățile de lider, perspicacitatea și spontaneitatea. Mărturisesc că am observat, cu multă bucurie, că elevii sunt, cu fiecare an care trece, mai atenți, mai bine pregătiți si mai dornici să demonstreze că pot să câștige. În final, acest concurs nu este despre răspunsuri corecte și greșite, ci despre viitor, viitorul lor in Europa pe care ei o construiesc”, a declarat șefa Reprezentanței Comisiei Europene în România, Ramona Chiriac.

Participarea la această competiție presupune răspunsuri la întrebări prestabilite din diverse arii de cultură generală privind Europa și valorile Uniunii Europene, dar și din domenii legate de istorie, geografie, artă sau gastronomie, într-un timp limitat. Pe site-ul Reprezentanței Comisiei Europene în România se regăsesc materialele de studiu.

Detalii în comunicatul de presă.

Articole similare

Combaterea dezinformării: Reprezentanța Comisiei Europene în România organizează cu sprijinul influencerilor campania „Is this trUE?”

 În eforturile de a combate fenomenul dezinformării, Reprezentanța Comisiei Europene în România desfășoară campania „Is this trUE?” cu ajutorul unor influenceri cunoscuți. Scopul campaniei este de a crește gradul de conștientizare al cetățenilor cu privire la dezinformare, având în vedere anul electoral 2024 și contextul internațional marcat de războiul Rusiei împotriva Ucrainei. 

Intră în vigoare noi norme privind publicitatea cu caracter politic

Astăzi, 9 aprilie, intră în vigoare noi norme europene care stabilesc standarde comune pe piața internă în ceea ce privește transparența și vizarea unui public-țintă în publicitatea politică.

Comisia lansează apelul la candidaturi pentru Observatorul lanțului agroalimentar al UE

 Crearea acestui observator, care va analiza costurile de producție, marjele și practicile comerciale, a fost anunțată la jumătatea lunii martie ca fiind una dintre măsurile de consolidare a poziției fermierilor în cadrul lanțului de aprovizionare cu alimente și de întărire a încrederii între toți actorii de-a lungul acestui lanț.