Skip to main content

Comisia stabilește acțiuni de digitalizare a sectorului energiei pentru a îmbunătăți eficiența și integrarea surselor regenerabile de energie


Pactul verde european și planul REPowerEU necesită o transformare profundă a sistemului nostru energetic, care trebuie să devină mai interactiv și mai inteligent pentru a ajuta consumatorii să profite de beneficiile tranziției verzi. Ieri, 18 octombrie, Comisia a prezentat un plan de acțiune care evidențiază modul în care noile tehnologii pot contribui la îmbunătățirea utilizării eficiente a resurselor energetice, la facilitarea integrării surselor regenerabile de energie în rețeaua electrică și la reducerea costurilor pentru consumatorii și întreprinderile din UE din domeniul energiei.

În unele domenii ale sectorului energiei, cum ar fi vehiculele electrice, instalațiile fotovoltaice și pompele de căldură, există deja tehnologii digitale și inteligente care au nevoie de sprijin pentru a se extinde. În alte domenii, sistemul nostru energetic abia începe să profite de avantajele digitalizării. În lunile și anii următori, Comisia intenționează să ia diverse măsuri pentru a stimula serviciile energetice digitale, asigurând în același timp un sector TIC eficient din punct de vedere energetic, incluzând:

·         ajutarea consumatorilor să își sporească controlul asupra consumului lor de energie și asupra facturilor lor prin noi instrumente și servicii digitale

·         controlarea consumului de energie din sectorul TIC

·         consolidarea securității cibernetice a rețelelor energetice prin noi acte legislative

Detalii în comunicatul de presă.

Articole similare

Combaterea dezinformării: Reprezentanța Comisiei Europene în România organizează cu sprijinul influencerilor campania „Is this trUE?”

 În eforturile de a combate fenomenul dezinformării, Reprezentanța Comisiei Europene în România desfășoară campania „Is this trUE?” cu ajutorul unor influenceri cunoscuți. Scopul campaniei este de a crește gradul de conștientizare al cetățenilor cu privire la dezinformare, având în vedere anul electoral 2024 și contextul internațional marcat de războiul Rusiei împotriva Ucrainei. 

Intră în vigoare noi norme privind publicitatea cu caracter politic

Astăzi, 9 aprilie, intră în vigoare noi norme europene care stabilesc standarde comune pe piața internă în ceea ce privește transparența și vizarea unui public-țintă în publicitatea politică.

Comisia lansează apelul la candidaturi pentru Observatorul lanțului agroalimentar al UE

 Crearea acestui observator, care va analiza costurile de producție, marjele și practicile comerciale, a fost anunțată la jumătatea lunii martie ca fiind una dintre măsurile de consolidare a poziției fermierilor în cadrul lanțului de aprovizionare cu alimente și de întărire a încrederii între toți actorii de-a lungul acestui lanț.