Skip to main content

Deplastificat

| ED Oradea | ,

Tinerii voluntari implicați în proiectul Deplastificat, s-au întâlnit la sediul nostru pentru activitatea de încheiere a proiectului lor.

Scopul proiectului Deplastificat este creșterea gradului de conștientizarea a comunității cu privire la problema poluării cu plastic și îndrumarea acesteia către bune practici, prin ateliere pentru copii și prin Harta Deplastificat.

În fiecare lună, orădenii aruncă la gunoi o cantitate de PET-uri de plastic echivalentă cu dimensiunea Palatului Vulturul Negru. Pentru a reduce aceasta cantitate, tinerii voluntari din proiect au organizat ateliere și activități prin care au motivat comunitatea locală să folosească recipiente de apă reutilizabile, punându-le la dispoziție o hartă cu locațiile unde pot avea acces la apă potabilă, în mod gratuit.

Gândit inițial ca un proiect dedicat comunității orădene, ideea tinerilor orădeni s-a multiplicat și în alte orașe din țară fiind deja implementat în Oradea, Brașov și București și urmând să fie extins în Cluj, Timișoara, Iași și Constanța. Harta locațiilor Deplastificat este disponibilă pe website-ul dedicat proiectului și include atât toate cişmelele din aceste orașe, cât și locațiile partenere (cafenele şi restaurante), care au fost de acord sa reumple recipientele reutilizabile atât ale clienţilor cât şi ale non-clienţilor cu apă potabilă, în mod gratuit.

📌Mai multe detalii despre activități și despre hartă găsiți aici: https://deplastificat.ro/

O felicităm pe Andra Cloștorfeanu, coordonatoarea proiectului și sperăm să cunoaștem cât mai mulți tineri cu inițiativă, la fel ca ea.

Articole similare

Combaterea dezinformării: Reprezentanța Comisiei Europene în România organizează cu sprijinul influencerilor campania „Is this trUE?”

 În eforturile de a combate fenomenul dezinformării, Reprezentanța Comisiei Europene în România desfășoară campania „Is this trUE?” cu ajutorul unor influenceri cunoscuți. Scopul campaniei este de a crește gradul de conștientizare al cetățenilor cu privire la dezinformare, având în vedere anul electoral 2024 și contextul internațional marcat de războiul Rusiei împotriva Ucrainei. 

Intră în vigoare noi norme privind publicitatea cu caracter politic

Astăzi, 9 aprilie, intră în vigoare noi norme europene care stabilesc standarde comune pe piața internă în ceea ce privește transparența și vizarea unui public-țintă în publicitatea politică.

Comisia lansează apelul la candidaturi pentru Observatorul lanțului agroalimentar al UE

 Crearea acestui observator, care va analiza costurile de producție, marjele și practicile comerciale, a fost anunțată la jumătatea lunii martie ca fiind una dintre măsurile de consolidare a poziției fermierilor în cadrul lanțului de aprovizionare cu alimente și de întărire a încrederii între toți actorii de-a lungul acestui lanț.