Skip to main content

Europa creativă: Comisia lansează o primă serie de cereri de propuneri pentru sprijinirea sectorului audiovizual


Comisia a publicat primele trei cereri de propuneri din cadrul componentei MEDIA pentru 2022 a programului „Europa creativă”, un program care dispune în acest an de o finanțare totală în valoare de 226 de milioane EUR. Obiectivul este sprijinirea redresării sectorului audio-vizual și sporirea competitivității acestuia, atât în Europa, cât și la nivel mondial. În săptămânile și lunile următoare vor fi publicate noi cereri de propuneri.

Componenta MEDIA a programului „Europa creativă” s-a adaptat la provocările și oportunitățile generate de evoluțiile de pe piețele audiovizuale. Anul acesta, au fost introduse trei noi cereri de propuneri, având drept obiect: jocurile video și dezvoltarea de conținut imersiv, rețelele de festivaluri europene și acțiunea MEDIA 360°, concepute pentru a sprijini sectoarele existente și noile talente și piețe, precum și pentru a promova cooperarea dintre diferite sectoare. 

Pe lângă aceste cereri inițiale de propuneri, efectuate în cadrul componentei MEDIA și reprezentând fonduri de 41 de milioane EUR, în cadrul componentei TRANS-SECTORIALE a programului a fost publicată astăzi și o cerere de propuneri axată pe alfabetizarea mediatică, dotată cu fonduri UE în valoare de 2,4 milioane EUR. Alte câteva cereri de propuneri din cadrul celor trei componente ale programului „Europa creativă” vor fi publicate pe Portalul pentru finanțare și licitații al Comisiei.

Detalii în comunicatul de presă.

Articole similare

Combaterea dezinformării: Reprezentanța Comisiei Europene în România organizează cu sprijinul influencerilor campania „Is this trUE?”

 În eforturile de a combate fenomenul dezinformării, Reprezentanța Comisiei Europene în România desfășoară campania „Is this trUE?” cu ajutorul unor influenceri cunoscuți. Scopul campaniei este de a crește gradul de conștientizare al cetățenilor cu privire la dezinformare, având în vedere anul electoral 2024 și contextul internațional marcat de războiul Rusiei împotriva Ucrainei. 

Intră în vigoare noi norme privind publicitatea cu caracter politic

Astăzi, 9 aprilie, intră în vigoare noi norme europene care stabilesc standarde comune pe piața internă în ceea ce privește transparența și vizarea unui public-țintă în publicitatea politică.

Comisia lansează apelul la candidaturi pentru Observatorul lanțului agroalimentar al UE

 Crearea acestui observator, care va analiza costurile de producție, marjele și practicile comerciale, a fost anunțată la jumătatea lunii martie ca fiind una dintre măsurile de consolidare a poziției fermierilor în cadrul lanțului de aprovizionare cu alimente și de întărire a încrederii între toți actorii de-a lungul acestui lanț.