Skip to main content

Impozitare echitabilă: Comisia propune transpunerea rapidă a acordului internațional privind impozitarea minimă a întreprinderilor multinaționale


Astăzi, 22 decembrie, Comisia Europeană a propus o directivă care asigură o rată efectivă minimă de impozitare pentru activitățile globale ale marilor grupuri multinaționale. Propunerea respectă angajamentul UE de a acționa extrem de rapid și de a fi printre primii care pun în aplicare recentul acord istoric de reformă fiscală mondială , care urmărește să asigure echitatea, transparența și stabilitatea cadrului internațional privind impozitarea societăților comerciale.

Propunerea de astăzi urmărește îndeaproape acordul internațional și stabilește modul în care principiile ratei efective de impozitare de 15 % – convenite de 137 de țări – vor fi aplicate în practică în cadrul UE. Aceasta include un set comun de norme privind modul de calculare a acestei rate efective de impozitare, astfel încât aceasta să fie aplicată în mod corespunzător și consecvent în întreaga UE.

Normele propuse se vor aplica oricărui grup mare, atât național, cât și internațional, cu o societate-mamă sau o filială situată într-un stat membru al UE. În cazul în care rata efectivă minimă nu este impusă de țara în care își are sediul o societate supusă unui impozit scăzut, statul membru al societății-mamă trebuie să aplice un impozit complementar. Propunerea asigură, de asemenea, impozitarea efectivă în situațiile în care societatea-mamă este situată în afara UE într-o țară cu un nivel scăzut de impozitare care nu aplică norme echivalente.

Detalii în comunicatul de presă.

Articole similare

Combaterea dezinformării: Reprezentanța Comisiei Europene în România organizează cu sprijinul influencerilor campania „Is this trUE?”

 În eforturile de a combate fenomenul dezinformării, Reprezentanța Comisiei Europene în România desfășoară campania „Is this trUE?” cu ajutorul unor influenceri cunoscuți. Scopul campaniei este de a crește gradul de conștientizare al cetățenilor cu privire la dezinformare, având în vedere anul electoral 2024 și contextul internațional marcat de războiul Rusiei împotriva Ucrainei. 

Intră în vigoare noi norme privind publicitatea cu caracter politic

Astăzi, 9 aprilie, intră în vigoare noi norme europene care stabilesc standarde comune pe piața internă în ceea ce privește transparența și vizarea unui public-țintă în publicitatea politică.

Comisia lansează apelul la candidaturi pentru Observatorul lanțului agroalimentar al UE

 Crearea acestui observator, care va analiza costurile de producție, marjele și practicile comerciale, a fost anunțată la jumătatea lunii martie ca fiind una dintre măsurile de consolidare a poziției fermierilor în cadrul lanțului de aprovizionare cu alimente și de întărire a încrederii între toți actorii de-a lungul acestui lanț.