Skip to main content

Metaverse și inovație sau cum va arăta viitorul influențat de tehnologia virtuală

| EUROPE DIRECT Oradea |

Ce ne aduce viitorul? Timmy Ghiurău a răspuns la această întrebare, joi, 4 august, în cadrul evenimentului “Competențele viitorului”, organizat de Fundația Comunitară Oradea și Centrul EUROPE DIRECT Oradea. Innovation Leader-ul Volvo Cars, orădeanul Timmy Ghiurău a deschis seria de întâlniri din cadrul “Competențele viitorului”, un eveniment gratuit care se adresează întocmai tinerilor cu vârsta cuprinsă între 16 și 25 de ani, dornici să întâlnească oameni care să îi inspire în a se dezvolta pe plan personal și profesional.

Grădina Casei Darvas – La Roche a găzduit circa 100 de participanți, tineri curioși, înscriși la Competențele Viitorului, dar și orădeni din industria tech și oameni care au vrut să îl întâlnească pe Timmy Ghiurău și să afle mai multe despre parcursul său profesional și despre cum va arăta viitorul influențat de tehnologia virtuală.

„Metaverse and Innovation” – Snap back to reality, here comes gravity a fost tema întâlnirii cu Timmy Ghiurău, ce a avut loc în grădina partenerului de eveniment al Fundației, Casa Darvas – La Roche. Timmy conduce tehnologiile și inițiativele inovatoare Volvo Cars în jurul realității virtuale și augmentate. Prin intermediul tehnologiei eye tracking, lentile virtuale sau ochelari, Timmy facilitează condusul cu ajutorul VR la Volvo, companie cunoscută ca fiind extrem de concentrată pe siguranța la volan. În prezent, orădeanul este liderul departamentului de inovație al Volvo.

Pentru a face carieră în industria tech a muncit foarte mult. A făcut parte din mai multe start-up-uri din Copenhaga, oraș în care a reușit să se dezvolte profesional încă din studenție. A avut ocazia să facă parte dintr-un ecosistem tech. I-a cunoscut pe fondatorii Unity, o adevărată industrie de gaming care stă la baza a 80% din jocurile din lume. Tehnologia folosită de aceștia se folosește în jocuri, dar și în industria auto, militară, spațială, cât și în arhitectură. A învățat cum să democratizeze competențele pentru a ajuta creatorii să lucreze mai ușor pentru a-și atinge țelurile. Este cunoscut și pentru dezvoltarea unei tehnologii dezvoltate în jurul mișcării ochilor.

A împărtășit publicului detalii despre cum companiile auto folosesc motoarele de joc și tehnologiile AR / VR în dezvoltarea lor, dar și despre felul în care multe filme SF stau la baza invențiilor pe care le folosim în prezent. Conform spuselor lui, viitorul se va concentra pe a învăța să colaborăm cu tehnologia virtuală. Se vor produce schimbări în societate, pe piața muncii, dar chiar și așa, Timmy crede că resursa umană nu va fi înlocuită în totalitate de roboți.

Publicul a aflat de ce are nevoie țara noastră pentru a promova inovația și industria tech în rândul tinerei generații. Timmy este de părere că România trebuie să își schimbe abordarea la nivelul sistemului de învățământ, să pună accent pe creativitate și inovație și să investească în programe moderne și strategii care să promoveze competențele viitorului, scopul principal fiind crearea unor ecosisteme de start-up cu noi generații inovatoare.

Timmy Ghiurău a fost primul speaker pe care Fundația Comunitară Oradea și Centrul EUROPE DIRECT Oradea îl propun ca exemplu de urmat tinerilor înscriși în programul “Competențele viitorului”. În epoca industrială, decenii la rând, era important să avem competenţe tehnice şi să ştim să le punem în practică. Acum, în era digitală şi a internetului, majoritatea sarcinilor tehnice de rutină sunt preluate de roboţi, maşini, iar competenţele asociate acestora nu mai stau la baza excelenţei profesionale. Pentru a fi în top, este din ce în ce mai important să lucrăm plecând de la informaţii a căror fiabilitate trebuie să fie pusă în permanenţă sub semnul întrebării, să fim creativi, să lucrăm în echipă şi să ştim să comunicăm clar. În faţa vitezei cu care evoluează totul în jurul nostru, tinerii trebuie să aibă iniţiativă şi să producă rezultate greu de anticipat.

“Competențele viitorului” se desfășoară în Oradea în perioada august-septembrie 2022, la Casa Darvas-La Roche și în Comuniteca Fundației Comunitare Oradea. În următoarele zile tinerii vor avea parte de:

  • Training “Comunic să relaționez” susținut de Romarketing – 18 august;
  • Training “Tehnica și Arta Livrării Discursului” cu Mihaela Tatu – 7 septembrie;
  • “Cucerirea Everestului” un joc de strategie care dezvoltă abilitățile de comunicare și colaborare – 17 septembrie;
  • Sesiuni de mentorat susținute de board-ul și ambasadorii Fundației Comunitare Oradea;
  • Sesiuni de identificare de idei de proiecte pentru comunitate care au șansa de a fi finanțate prin programul Bursa Talentelor.
  • Întâlnire cu CEO-ul Lumen, Cornel Amariei.

Tinerii bihoreni se pot înscrie la evenimentul Competențele Viitorului, în baza completării formularului ce se găsește pe pagina:

https://fundatiacomunitaraoradea.ro/categorie/evenimente/competentele-viitorului/

Fotografiile din timpul evenimentului au fost realizate de Remus Toderici.

Articole similare

Combaterea dezinformării: Reprezentanța Comisiei Europene în România organizează cu sprijinul influencerilor campania „Is this trUE?”

 În eforturile de a combate fenomenul dezinformării, Reprezentanța Comisiei Europene în România desfășoară campania „Is this trUE?” cu ajutorul unor influenceri cunoscuți. Scopul campaniei este de a crește gradul de conștientizare al cetățenilor cu privire la dezinformare, având în vedere anul electoral 2024 și contextul internațional marcat de războiul Rusiei împotriva Ucrainei. 

Intră în vigoare noi norme privind publicitatea cu caracter politic

Astăzi, 9 aprilie, intră în vigoare noi norme europene care stabilesc standarde comune pe piața internă în ceea ce privește transparența și vizarea unui public-țintă în publicitatea politică.

Comisia lansează apelul la candidaturi pentru Observatorul lanțului agroalimentar al UE

 Crearea acestui observator, care va analiza costurile de producție, marjele și practicile comerciale, a fost anunțată la jumătatea lunii martie ca fiind una dintre măsurile de consolidare a poziției fermierilor în cadrul lanțului de aprovizionare cu alimente și de întărire a încrederii între toți actorii de-a lungul acestui lanț.