Skip to main content

O nouă dezbatere publică a avut loc la Centrul EUROPE DIRECT Oradea

Ieri, 27 martie,  ne-am bucurat să organnizăm la centrul nostru o nouă dezbatere publică alături de partenerii noștri de la Oradea Debate Society. 

Moțiunea jucată de cele două echipe a fost: „Libertatea presei ar trebui restricționată în vederea limitării dezinformării”.  Dezbaterea a pus în lumină rolul important   ce îi revine presei în cadrul unei democrații funcționale, atât la nivel național cât și la nivel european. Pe parcursul dezbaterii, tinerii din cadrul Oradea Debate Society au propus o paletă largă de măsuri și mijloace pentru stimularea jurnalismului de calitate, conform normelor și valorilor democratice. Astfel au fost abordate  aspecte deosebit de relevante precum sistemul de educație sau responsabilitatea civică individuală.

În urma unei antrenante sesiuni de întrebări și răspunsuri, moțiunea a fost supusă la votul publicului. Astfel, în urma votului a fost declarată câștigătoare echipa opoziției, iar moțiunea a fost respinsă

În contextul Anului european al competențelor ne bucurăm să putem aduce comunității locale astfel de evenimente prin care tinerii își pot cultiva abilități precum vorbitul în public sau comunicarea persuasivă.

Alături de partenerii noștri vom oferi și alte dezbateri publice, de-a lungul anului.

Articole similare

Combaterea dezinformării: Reprezentanța Comisiei Europene în România organizează cu sprijinul influencerilor campania „Is this trUE?”

 În eforturile de a combate fenomenul dezinformării, Reprezentanța Comisiei Europene în România desfășoară campania „Is this trUE?” cu ajutorul unor influenceri cunoscuți. Scopul campaniei este de a crește gradul de conștientizare al cetățenilor cu privire la dezinformare, având în vedere anul electoral 2024 și contextul internațional marcat de războiul Rusiei împotriva Ucrainei. 

Intră în vigoare noi norme privind publicitatea cu caracter politic

Astăzi, 9 aprilie, intră în vigoare noi norme europene care stabilesc standarde comune pe piața internă în ceea ce privește transparența și vizarea unui public-țintă în publicitatea politică.

Comisia lansează apelul la candidaturi pentru Observatorul lanțului agroalimentar al UE

 Crearea acestui observator, care va analiza costurile de producție, marjele și practicile comerciale, a fost anunțată la jumătatea lunii martie ca fiind una dintre măsurile de consolidare a poziției fermierilor în cadrul lanțului de aprovizionare cu alimente și de întărire a încrederii între toți actorii de-a lungul acestui lanț.