Skip to main content

Pachetul privind serviciile digitale: Comisia salută adoptarea de către Parlamentul European a noului cadru de reglementare al UE pentru serviciile digitale


Comisia salută adoptarea de către Parlamentul European a Actului legislativ privind serviciile digitale și a Actului legislativ privind piețele digitale, pe care Comisia le-a propus în decembrie 2020.

Pachetul privind serviciile digitale stabilește un prim cadru de reglementare cuprinzător pentru platformele online de care depindem cu toții în viața de zi cu zi. Aceste noi norme se vor aplica în întreaga UE și vor crea un spațiu digital mai sigur și mai deschis, care are la bază respectarea drepturilor fundamentale.

Adoptarea pachetului privind serviciile digitale în primă lectură de către Parlamentul European vine în urma acordului politic la care au ajuns colegiuitorii cu privire la Actul legislativ privind piețele digitale la 24 martie și cu privire la Actul legislativ privind serviciile digitale la 23 aprilie anul acesta. Comisia va asigura aplicarea noilor norme în cazul celor mai mari platforme online care sunt active în UE. Comisia întreprinde toate demersurile necesare pentru a fi pregătită să își asume acest rol în momentul în care normele intră în vigoare.

Detalii în comunicatul de presă.

Articole similare

Combaterea dezinformării: Reprezentanța Comisiei Europene în România organizează cu sprijinul influencerilor campania „Is this trUE?”

 În eforturile de a combate fenomenul dezinformării, Reprezentanța Comisiei Europene în România desfășoară campania „Is this trUE?” cu ajutorul unor influenceri cunoscuți. Scopul campaniei este de a crește gradul de conștientizare al cetățenilor cu privire la dezinformare, având în vedere anul electoral 2024 și contextul internațional marcat de războiul Rusiei împotriva Ucrainei. 

Intră în vigoare noi norme privind publicitatea cu caracter politic

Astăzi, 9 aprilie, intră în vigoare noi norme europene care stabilesc standarde comune pe piața internă în ceea ce privește transparența și vizarea unui public-țintă în publicitatea politică.

Comisia lansează apelul la candidaturi pentru Observatorul lanțului agroalimentar al UE

 Crearea acestui observator, care va analiza costurile de producție, marjele și practicile comerciale, a fost anunțată la jumătatea lunii martie ca fiind una dintre măsurile de consolidare a poziției fermierilor în cadrul lanțului de aprovizionare cu alimente și de întărire a încrederii între toți actorii de-a lungul acestui lanț.