Skip to main content

Parteneriate pentru inovarea regională: 63 de regiuni, șapte orașe și patru state membre selectate pentru acțiunea-pilot


Astăzi, 17 mai, Comisia a anunțat cele 63 de regiuni, șapte orașe și patru state membre selectate în cadrul proiectului-pilot pentru Parteneriatele pentru inovare regională, o inițiativă elaborată împreună cu Comitetul Regiunilor.

Participanții la acțiunea-pilot sunt deschiși să facă schimb de bune practici, precum și să dezvolte în comun și să testeze instrumente de mobilizare a mai multor surse de finanțare și politici și să conecteze programele regionale și naționale la inițiativele UE pentru transformarea verde și cea digitală.

Aceste parteneriate contribuie la noua Agendă de inovare pentru Europa, în care inovarea stimulează transformarea pentru sustenabilitate, conectând strategiile locale cu inițiativele de la nivelul UE.

Cererea de propuneri a atras o largă reprezentare a ecosistemului de inovare al UE, state membre precum Slovacia, care participă la nivel național, și o mare varietate de regiuni ale UE, cum ar fi Andaluzia, Azore, Hauts-de-France, Ostrobotnia, Podkarpackie, Egeea de Nord, Emilia Romagna și multe altele. Cererea de propuneri a declanșat, de asemenea, o colaborare și un proces de creare de rețele ascendente, reunind deja numeroși participanți ca parte a rețelelor multiregionale. Aceasta include, de exemplu, regiunea Mării Baltice, instrumentul pentru bioregiuni și un consorțiu extins „Cities 4.0” (Leuven, Bologna, Turku), la care participă, de asemenea, Eindhoven (NL), Espoo (FI) și Cluj-Napoca (RO).

Context
Parteneriatele își au originea în viitoarea nouă agendă de inovare pentru Europa, pentru a contribui la integrarea inițiativelor și a investițiilor la nivelul UE și la nivel național. Acesta este un efort care vizează în mod direct îmbunătățirea ecosistemelor de inovare, care reprezintă un domeniu esențial pentru stimularea performanței Europei în materie de inovare. Obiectivul principal este de a consolida interconectarea ecosistemelor regionale și locale de inovare și de a consolida lanțurile valorice durabile europene și sectoarele deep-tech.

Detalii în comunicatul de presă.

Articole similare

Combaterea dezinformării: Reprezentanța Comisiei Europene în România organizează cu sprijinul influencerilor campania „Is this trUE?”

 În eforturile de a combate fenomenul dezinformării, Reprezentanța Comisiei Europene în România desfășoară campania „Is this trUE?” cu ajutorul unor influenceri cunoscuți. Scopul campaniei este de a crește gradul de conștientizare al cetățenilor cu privire la dezinformare, având în vedere anul electoral 2024 și contextul internațional marcat de războiul Rusiei împotriva Ucrainei. 

Intră în vigoare noi norme privind publicitatea cu caracter politic

Astăzi, 9 aprilie, intră în vigoare noi norme europene care stabilesc standarde comune pe piața internă în ceea ce privește transparența și vizarea unui public-țintă în publicitatea politică.

Comisia lansează apelul la candidaturi pentru Observatorul lanțului agroalimentar al UE

 Crearea acestui observator, care va analiza costurile de producție, marjele și practicile comerciale, a fost anunțată la jumătatea lunii martie ca fiind una dintre măsurile de consolidare a poziției fermierilor în cadrul lanțului de aprovizionare cu alimente și de întărire a încrederii între toți actorii de-a lungul acestui lanț.