Skip to main content

Sectorul digital: Comisia invită România și alte trei state membre să respecte pe deplin legislația UE în domeniul digital și al mass-mediei


Comisia a decis să trimită avize motivate pentru a solicita României și Franței să finalizeze transpunerea Directivei privind serviciile mass-media audiovizuale, iar Belgiei și Cehiei să transpună integral Codul european al comunicațiilor electronice în legislațiile lor naționale.

Cele două directive vizează crearea unui cadru de reglementare adecvat pentru era digitală și trebuiau să fie transpuse în ultimul trimestru al anului 2020. Avizele motivate trimise astăzi urmează scrisorilor de punere în întârziere trimise de Comisie către 23 de state membre în noiembrie 2020 pentru neadoptarea măsurilor de transpunere a Directivei privind serviciile mass-media audiovizuale și scrisorilor de punere în întârziere trimise unui număr de 24 de state membre la 4 februarie 2021 pentru netranspunerea Codului european al comunicațiilor electronice. Întrucât autoritățile lor au notificat legi naționale incomplete, statele membre în cauză au la dispoziție două luni pentru a remedia situația și a adopta și notifica măsurile naționale de transpunere a acestor acte legislative ale UE.

În caz contrar, Comisia poate decide să sesizeze Curtea de Justiție a Uniunii Europene cu privire la aceste cazuri.

Etapele procedurilor de constatare a neîndeplinirii obligațiilor

Mai multe informații sunt disponibile în comunicatul de presă.

Articole similare

Combaterea dezinformării: Reprezentanța Comisiei Europene în România organizează cu sprijinul influencerilor campania „Is this trUE?”

 În eforturile de a combate fenomenul dezinformării, Reprezentanța Comisiei Europene în România desfășoară campania „Is this trUE?” cu ajutorul unor influenceri cunoscuți. Scopul campaniei este de a crește gradul de conștientizare al cetățenilor cu privire la dezinformare, având în vedere anul electoral 2024 și contextul internațional marcat de războiul Rusiei împotriva Ucrainei. 

Intră în vigoare noi norme privind publicitatea cu caracter politic

Astăzi, 9 aprilie, intră în vigoare noi norme europene care stabilesc standarde comune pe piața internă în ceea ce privește transparența și vizarea unui public-țintă în publicitatea politică.

Comisia lansează apelul la candidaturi pentru Observatorul lanțului agroalimentar al UE

 Crearea acestui observator, care va analiza costurile de producție, marjele și practicile comerciale, a fost anunțată la jumătatea lunii martie ca fiind una dintre măsurile de consolidare a poziției fermierilor în cadrul lanțului de aprovizionare cu alimente și de întărire a încrederii între toți actorii de-a lungul acestui lanț.